Benim jenarasyonum ve bizden önceki jenarasyonlar bilirler; para verip bir şey alındığında aldığımız şeyi bayağı sahiplenir son aşamasına kadar aldığımız şeyle yaşamaya çalışırdık. Tüketim toplumu olma yolunda emin adımlarla ilerleyen ve gelişmiş toplumların bu özelliğine hayran yurdum insanı bu eşyayla eskime hastalığını çoktan aştı ve aşamayan nesli tükenmişlere de "Sıkılmadın mı ya şunu kullanmaktan at gitsin" diye bir bağırmadıkları kalıyor. Dikkat ediyorum topluluklarda cep telefonu biraz demode olmuşlar çekine çekine çıkarıyor ceplerinden telefonlarını "Allahım sırası mı şimdi aramanın" dercesine demode telefonla sığınıyorlar kuytu bir köşeye, özel bir şey konuşuyormuş numaralarına yatıp. Tüketimi pompalama hudubetleri durur mu koşuyorlar şahsın yanına ve suç üstü yakalıyorlar; "Ne bu?" şahıs bir elinde demode telefonu ellerini kaldırıyor; "Vallahi değiştircektim de" "Eeeee " diye bağırıyor guruh, sanki bütün bu yenilikleri onların babaları üretiyor gibi teşvik ediyorlar; "Yani kal geldi bize yani" "Yuh yani" terliyor şahıs; "Allah benim belamı versinde şu telefonla bunların yanında konuşmasam" diyor koşuyor ilk fırsatta bir teknoloji bayine; "Çıkarın bütün yeni modelleri, bugün çıkan bir model var mı?" diye saldıyor yeniliğe. Tabii bu söylediğim durumlar daha çok gençler arasında yaşanıyor.

Bu yönlendirme pompalamasını hani birilerine para versen; "Arkadaşlar biraz sonra buraya bir arkadaş gelecek telefonu demode, onunla konuşur konuşmaz tiye alın ve yeni modellere yönlendirin" desen bu kadar başarılı olmaz. Sonra da bakıyorsun bir programa, bir tv kanalı halkla çoğunlukla da gençlerle röportaj yapmış ve "Mısır piramitlerini Türkiye' den götürdükleri söyleniyor, ne diyorsunuz?" diye sorulan bir soruya sanki bu alanlarda bir kaç kitap bitirmiş edasıyla ciddi ciddi "Götürmiş olabilirler, fakat bizim yetkililerde uyanık olup buna fırsat vermesinler, hatta gidip alıp gelsinler bizden alınanları" diye cevap veriyor bu kendini tüketimin ılık meltemine bırakmış güzel insanlar. Tv kanallarına da kızıyorum; bırakın kardeşim arada böyle ciddi konulara dokunmayı, sorun bakalım yeni cep telefonu modellerini, felanca sözüm ona sanatçının kimi bırakıp kimi aldığını, kaçıncı defa gerdeğe girdiğini sorun bakalım alın cevabınınızı( Eeee o da tüketim). Mutlu muyuz böyle. Mutluyuuuuuuyuz. Saygılarımla...

0 yorum :

Yorum Gönder

 
Haftadan Kalanlar
Top